Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 64’ü Türkiye’de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor
Dünyanın önde gelen İnternet Değişim operatörü DE-CIX tarafından yapılan “Dijital Finansal Ürünlerinin Kullanımı Araştırması”nın sonuçlarına nazaran kullanıcılar, Türkiye’de dijitalleşmenin kâfi olduğunu düşünürken, yüzde 94’ü finansal süreçler için taşınabilir uygulamaları kullandığını belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 90’ı ise tüm finansal süreçlerin tek bir platform üzerinde olmasını tercih ettiğini belirtiyor
Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin değeri tartışılmaz. Dünyanın her yerinde olduğu üzere Türkiye’de de emsal bir durum kelam konusu. Kullanıcıların akıllı aygıtları üzerinden tek bir tık ile yönetilebilen dijital finansal eserler, günlük yaşantımızda giderek daha fazla yer kaplıyor. O denli ki iştirakçilerin yüzde 94’ü finansal süreçler için taşınabilir uygulamaları kullandığını belirtiyor. Ve yalnızca yüzde 30’u tek bir banka üzerinden bankacılık hizmetlerini kullanırken, yüzde 70’lik kesim, hesapları, kredi kartları ve kredilerinin bulunduğu birden fazla bankanın müşterisi olduğunu belirtiyor. Tam da bu nedenle iştirakçilerin yüzde 90’ı tüm finansal süreçlerin tek bir platform üzerinde olmasını tercih ettiğini belirtiyor.
DE-CIX’in araştırmasına nazaran Türkiye’de kullanıcıların yüzde 64’ü, Türkiye’de bankacılığın gereğince dijitalleştiğini düşünüyor. Dijitalleşmenin yetersiz olduğunu düşünen 1/3’lük kesim için ise bunun en kıymetli nedenleri, birtakım finansal hizmetlerin şimdi entegre olmaması (yüzde 53) ve dijital güvenlik hususlarının dikkate alınmaması (yüzde 51).
Her 10 iştirakçiden 9’u finansal süreçlerin tek bir platform üzerinden yapılabiliyor olmasını istiyor
Araştırma sonuçları gösteriyor ki iştirakçilerin ezici bir çoğunluğu (yüzde 90), finansal süreçlerin tek bir platform üzerinden yapılabilmesini istiyor. Almanya’da yapılan birebir araştırmaya nazaran, Almanya’da bu oran yalnızca yüzde 28. Bu karşılaştırma, Türkiye’deki kullanıcıların teknolojiye adaptasyon ve pratiklik manasında epey ileride olduklarını gösteriyor. Türkiye’deki kullanıcıların tüm süreçleri tek bir platform üzerinden sunan uygulamaları tercih etmelerinin sebepleri ise şöyle: Kolay ve pratik olduğunu düşünmeleri (yüzde 71), farklı web siteleri yahut uygulamalar ortasında geçiş yapmak zorunda kalmamaları (yüzde 69), yalnızca tek bir profil ve tek bir uygulama için tek şifrelerinin olması (yüzde 60).
Tek bir uygulamada daha fazla süreç çeşitliliği
Katılımcıların yüzde 74’ü günlük süreçlerin (transferler, otomatik ödemeler vb.) eksiksiz bir dijital finansal tahlil uygulamasına dahil edilmesi gerektiğini düşünüyor. Genel olarak iştirakçilerin, tek bir uygulamada daha fazla süreç çeşitliliği talep ettiği görülüyor. Tüketicilerin, kullandıkları uygulamalara dahil edilmesini istediği tahliller ortasında şunlar yer alıyor: Günlük süreçler (yüzde 74), farklı ödeme süreçlerinin idaresi (yüzde 66), online alışveriş için özel teklifler (yüzde 62), ferdî finansal planlar (birikimler, emeklilik planları, mevduat, vb) (yüzde 60), sigorta (yüzde 54).
Tüm finansal süreçlerinin tek bir uygulama üzerinden yapılıyor olmasını tercih etmeyen kullanıcıların oranı yalnızca yüzde 10. Bunun arkasındaki temel nedenin ise güvenlik sorunları olduğu görülüyor. Buna ek olarak iştirakçilerin neredeyse tamamı (yüzde 98) kullandıkları bankacılık uygulamasından şad. Lakin kullanıcıların yüzde 75’i taşınabilir bankacılık uygulamalarını kullanırken ilişki sorunları, yüzde 56’sı da yapılan süreçler esnasında suratın düşmesi üzere sıkıntılar yaşadıklarını belirtiyor.
Bülent Şen: Finansal uygulamalar ve dijital ödeme hizmetleri günlük hayatın ayrılmaz bir parçası
DE-CIX Türkiye Bölge Yöneticisi Bülent Şen, araştırma sonuçları ile ilgili şu yorumu yapıyor: “Bankalar, dijitalleşmeyi hiçbir halde bir tehdit olarak değil, geleceğe yönelik hizmetlerini pazara sunmak için bir fırsat olarak görmeli. Bu hizmetler için ülkü kontağa, müşterilerinin bulunduğu ağlarla ve örneğin ortaklarla Kapalı Kullanıcı Kümeleri ile direkt temasın bir kombinasyonu yoluyla ulaşabilirler. Böylelikle tüm uygulamaların tek bir çatı altında toplandığı finansal bir uygulamanın güvenliği de hem bankalar hem de son kullanıcılar için DE-CIX üzere bir irtibat platformunun, finansal kurumlar için oluşturacağı bir Kapalı Kulanıcı Kümesi ile sağlanabilir.”
“Bundan sonraki en mantıklı adım, birden fazla uygulamayı tek bir çatı altında birleştirmek olacaktır. Bu, bankalar için büyük bir zorluk teşkil ediyor zira kendi uygulamaları içinde müşterilerine ilgili teklifleri sunabilmek için kendi yüksek güvenlikli sistemleri dışındaki ortaklarla, direkt data alışverişi yapabilmeleri gerekiyor. Bu da, bankaların, hem internet erişim sağlayıcıları aracılığıyla son kullanıcıya bağlanırken hem de sigorta şirketleri üzere partnerlerle ilişki kurarken, en yüksek teknik güvenlik standartları ve son derece sıkı data müdafaasını sağlamak için son kullanıcıların telaşlarını ciddiye almaları gerektiğini ortaya koyuyor. DE-CIX üzere platformlar, öteki ağlara direkt irtibatlar sayesinde data transferinin suratını, performansını ve güvenliğini artırıyor, böylelikle müşteriler için en uygun kullanıcı tecrübesini oluşturuyor.”
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı
bursa escort bayan
çankırı escort bayan
çeşme escort bayan
çorlu escort bayan
didim escort bayan
düzce escort bayan
eskişehir escort bayan
fethiye escort bayan
gaziemir escort bayan
gebze escort bayan
giresun escort bayan
görükle escort bayan
hatay escort bayan
iskenderun escort bayan
ısparta escort bayan
izmir escort bayan
izmit escort bayan
karabük escort bayan
karaman escort bayan