Ekonomi

Kazanç çağrısı: Beiersdorf ilk çeyrekte güçlü büyüme kaydetti, tüm yıl görünümünü yükseltti

Beiersdorf AG (BEI.DE), 2024 yılının ilk çeyreğinde organik satışlarda %7,3’lük bir artışla 2,6 milyar Euro gelir elde ederek güçlü bir finansal performans bildirdi. NIVEA ve Eucerin gibi markaların yer aldığı Tüketici İşletmeleri segmenti, özellikle Avrupa ve gelişmekte olan pazarlarda çift haneli büyüme kaydetti.

Şirket, tesa bölümündeki düşüşe rağmen, tüm yıl için satış beklentilerini yükseltti ve organik satışlarda %6 ila %8 arasında bir büyüme bekliyor. Tüketici İşletmesi için FVÖK marjının bir önceki yılı 50 baz puan aşması beklenirken, grubun FVÖK marjının da bir önceki yıl seviyesinin biraz üzerinde olması bekleniyor.

Önemli Çıkarımlar

  • NIVEA satışlarının %12,6, Eucerin ve Aquaphor gibi Derma markalarının %10,2 artmasıyla Beiersdorf’un Tüketici İşi %10 büyüme kaydetti.
  • La Prairie, Çin’deki güçlü performansıyla büyümeye geri döndü.
  • Şirketin toplam geliri 2,6 milyar Euro’ya ulaşırken, organik büyüme %7,3 ve nominal büyüme %5,0 olarak gerçekleşti.
  • Tüm yıl için satış beklentileri yükseltilirken, organik satış büyümesinin %6 ila %8 arasında olması bekleniyor.
  • Tüketici İşletmesi için FVÖK marjının bir önceki yılın seviyesini 50 baz puan aşması bekleniyor.
  • Tesa bölümünün satışları organik olarak %5,4 oranında gerilemiştir.

Şirket Genel Görünümü

  • Yılın ikinci yarısı için iyimser olan Beiersdorf, 3. ve 4. çeyrekte güçlü bir performans bekliyor.
  • Yeni ürünleri piyasaya sürme planları ve yapılan sağlam sözleşmelerle yılın tamamı için beklentiler olumlu.

Önemli Ayı Gelişmeleri

  • Kuzey Amerika pazarındaki büyüme durgun seyretmiştir.
  • Tesa bölümü 1. çeyrek satışlarında düşüş yaşadı.
  • Arjantin’deki enflasyon organik büyümeyi etkiledi, ancak şirketin bu ülkeye olan maruziyeti az.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Çin’de %14’lük bir artışla Çin ve ABD’de güçlü satış rakamları.
  • ABD’de özellikle premium cilt bakımında pazar payı büyümesi.
  • La Prairie’nin Asya pazarlarında ve Avrupa havalimanlarında büyümesi.
  • Özellikle cilt bakımı ve deodorant kategorilerinde büyüme ve marj iyileşmesi üzerindeki olumlu karışım etkisi.

Bayanlar

  • NIVEA Face Care ilk çeyrekte sıralı bir yavaşlama yaşadı, ancak şirket pazar payı kazanımlarına ve büyümesine güvenmeye devam ediyor.

Soru-Cevapta Öne Çıkanlar

  • Güneş Bakımı kategorisinde fiyatlandırma konusunda önemli bir endişe yok.
  • ABD güzellik pazarında tüketici satın alma davranışında önemli bir değişiklik olduğuna dair kanıt yok.
  • Pazar payı büyümesi ve Eucerin Face gibi gelecek ürün lansmanlarının etkisi konusunda olumlu görünüm.
  • Çin’de Thiamidol onayı için düzenleyici süreç devam ediyor ve 2025 sonu veya 2026 başında potansiyel lansmanlar yapılacak.

Beiersdorf’un ilk çeyrekteki başarısı, özellikle amiral gemisi NIVEA markasını ve Eucerin ve Aquaphor gibi Derma markalarını içeren Tüketici İş segmentindeki güçlü satış büyümesiyle dikkat çekiyor. Şirketin büyümesinde patentli LUMINOUS 630 bileşeni etkili olmuş ve Yüz Bakımı kategorisinin başarısına katkıda bulunmuştur.

tesa bölümündeki düşüşe rağmen, Beiersdorf’un genel finansal rakamları güçlü ve şirket yılın geri kalanı için stratejisine güveniyor. İnovasyona, yeni ürün lansmanlarına ve dijital modernizasyona odaklanan Beiersdorf, küresel pazarda başarısını sürdürmek için kendini konumlandırıyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu